III. Jezsuita futás – 1. állomás: Világi sikerek (Szent Ignác Loyolában)

Szeptember 25-én harmadik alkalommal szervezzük meg a „jezsuita futást”, a közösségi terepfutást és gyaloglást a makkosmáriai kegytemplom és a Sodrás utcai jezsuita rendház között, lehetőséget adva a rendünk iránt érdeklődőknek, hogy ilyen körülmények között is megismerhessenek bennünket. A Szent Ignác megtérésének 500. évfordulója alkalmából hirdetett jubileum évben sajátos keretet és tartalmat adunk a sportolásnak. Az esemény fél 10-kor Makkosmárián a P. Vízi Elemér SJ provinciális által bemutatott szentmisével kezdődik.

Kedves Barátaink!

Felkészülésünk első két hetének témája a világi sikerek. Loyolában vagyunk, Szent Ignác keresi önmagát, hogy ki lesz ő valójában. Arra hívunk meg benneteket, hogy merjetek a készülésetek alatt elmélkedni a következő kérdésekről:

  • Mit jelent nekem a siker?
  • Mit jelent az egyéni sikerem?
  • Hogy képzeled el magad sikeresnek a következő időszakban?

A fizikai felkészüléshez ajánlott terv:

Fontos alapelv: fokozatosan növeljük a terhelést és 2-3 erősebb hetet követően egy lazább, pihenősebb hét következik! Figyeld a tested jelzéseit és rugalmasan igazítsd magadra a tervet!

Lassan kezdjétek, mind a testi, mind lelki felkészülést – legyetek nagylelkűek magatokkal!

Az elején a cél a heti 8-10 km teljesítése. Aki hetente háromszor tud futni, az a tól-ig-nál az alacsonyabb értéket vegye alapul, aki csak kétszer, annak ajánlott a hosszabb, hogy kb. meglegyen a heti össztáv is. A heti alkalmakat arányosan jó elosztani, két alkalom hét közben és egy hétvégén. Azokon a napokon, amikor nincs futás és van rá lehetőség, érdemes a futásokat úszással, biciklizéssel, gyaloglással, esetleg erősítő (törzsizmok!) edzéssel kiegészíteni. A következő beosztást akár naplóként is használhatod.

július 12. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
július 13. (kedd): 3-4 km futás
július 14. (szerda): opcionális mozgás
július 15. (csütörtök): 3-4 km futás
július 16. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
július 17. (szombat) vagy július 18. (vasárnap): 4 km futás
július 19. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
július 20. (kedd): 3-4 km futás
július 21. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
július 22. (csütörtök): 3-4 km futás
július 23. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
július 24. (szombat) vagy július 25. (vasárnap): 4 km futás

 

A futás mellett nagyon fontos a pihenés és a regeneráció, ez is része a felkészülésnek. Találj erre is időt, és a fizikai felkészülés mellett a lelki felkészülésre is figyelj, továbbá arra, hogy a kettő hogyan egészíti ki egymást.

A Jezsuiták barátai Facebook-oldalon is megjelenik majd ez a felkészülő videó. Ha úgy érzed, hogy egy-egy futásod alkalmával szívesen készítenél egy pillanatképet, akkor kommentben küldd el nekünk a videó alá és írd meg, hogy aznap hány km-t futottál.

További jó testi és lelki felkészülést!

Nagy Bálint SJ és a jezsuita futás szervezői

Frissítve: 2021. július 23.