IV. Jezsuita futás 2022 – Testi és lelki felkészülés

Október 1-jén negyedik alkalommal szervezzük meg közösségi terepfutásunkat és gyaloglásunkat a makkosmáriai kegytemplom és a Sodrás utcai jezsuita rendház között, lehetőséget adva a rendünk iránt érdeklődőknek, hogy ilyen körülmények között is megismerhessenek bennünket. Idén a Szent Ignác-i lelkigyakorlat főbb témái adnak keretet és tartalmat a sportolásnak. Az esemény fél 10-kor szentmisével kezdődik Makkosmárián.

Július 23-tól kezdődően kéthetente ötalkalmas lelki és testi edzéstervvel készülünk: jezsuiták gondolataival lélekben lehet hangolódni az eseményre, kezdőknek és haladóknak szóló edzésterveinkkel pedig a test is formába hozható.

  • IV. Jezsuita futás – 1. hét: A megtérés
  • IV. Jezsuita futás – 2. hét: Krisztus élete
  • IV. Jezsuita futás – 3. hét: Krisztussal a szenvedésben
  • IV. Jezsuita futás – 4. hét: Krisztussal a feltámadásban

IV. Jezsuita futás – 1. hét: A megtérés

A lelkigyakorlatok első hete a megtérésről szól. Az egyik nagyon szép lelkigyakorlatos elem, amire Szent Ignác meghív: szemléljem a megfeszített Krisztust. Mi az, amit Krisztus tett értem? Mi az, amit tehetek érte? Ez egyben a hálának is a hete tud lenni, felfedezheted a jót, odafordulhatsz a jóhoz.

Egy gyakorlat, amit az előtted álló időben végezhetsz:

Minden este, amikor az Úrhoz térsz és imádkozol, gondold végig, hogy mi az a jó, amit észreveszel a napodban.

Felkészülésed során akár hálanaplót is vezethetsz, de a megtérés kiváló eszköze lehet, ha elmész gyónni.

A fizikai felkészüléshez ajánlott terv:

Fontos alapelv: fokozatosan növeld a terhelést, és 2–3 erősebb hetet követően egy lazább, pihenősebb hét következzen. Figyeld a tested jelzéseit, és rugalmasan igazítsd magadra a tervet!

Lassan kezdjétek mind a testi, mind lelki felkészülést – legyetek nagylelkűek magatokkal!

Az elején a cél a heti 8–10 km teljesítése. Aki hetente háromszor tud futni, az a tól–ignál az alacsonyabb értéket vegye alapul, aki csak kétszer, annak ajánlott a hosszabb, hogy kb. meglegyen a heti össztáv is. A heti alkalmakat arányosan jó elosztani: két alkalom hét közben és egy hétvégén. Azokon a napokon, amikor nincs futás, és van rá lehetőség, érdemes a futásokat úszással, biciklizéssel, gyaloglással, esetleg erősítő (törzsizmok!) edzéssel kiegészíteni. A következő beosztást akár naplóként is használhatod.

augusztus 8. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 9. (kedd): 3–4 km futás
augusztus 10. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 11. (csütörtök): 3–4 km futás
augusztus 12. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 13. (szombat): 4 km futás
augusztus 15. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 16. (kedd): 4 km futás
augusztus 17. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 18. (csütörtök): 3–4 km futás
augusztus 19. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 20. (szombat): 5 km futás

A futás mellett nagyon fontos a pihenés és a regeneráció, ez is része a felkészülésnek. Találj erre is időt, és a fizikai felkészülés mellett a lelki felkészülésre is figyelj, továbbá arra, hogy a kettő hogyan egészíti ki egymást.


IV. Jezsuita futás – 2. hét: Krisztus élete

A lelkigyakorlat második hetében Krisztus életét szemlélheted. Ebben az időszakban megismerheted, hogy mennyire emberi, valóságos és életszerű az ő élete. Felfedezhetsz magadban egy erős vágyat arra, hogy őt kövesd. Krisztus egy határozott döntésre hív Téged: köteleződj el a keresztény élet mellett!

A következő időszakra – vagy akár egész életedre is – azt javasoljuk, hogy kövesd a napi evangéliumot és imádkozz vele, kövesd Jézust, ismerd meg, hogy mit tanít, és mi történik vele. Itt megtalálod a napi evangéliumot: https://evangelium.katolikus.hu/

Fizikai felkészüléshez ajánlott terv:

augusztus 22. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 23. (kedd): 4-5 km futás
augusztus 24. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 25. (csütörtök): 3–4 km futás
augusztus 26. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 27. (szombat) vagy augusztus 28. (vasárnap): 6 km futás
augusztus 29. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
augusztus 30. (kedd): 4–5 km futás
augusztus 31. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 1. (csütörtök): 3–4 km futás
szeptember 2. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 3. (szombat) vagy szeptember 4. (vasárnap): 7 km futás

IV. Jezsuita futás – 3. hét: Krisztussal a szenvedésben

A lelkigyakorlat harmadik hetében próbálj „odaülni” a keresztre feszített Jézus lábaihoz. Ülj ott és figyeld a sebeit, legyél vele és érezd a szenvedését.

Ha mást nem is tudsz adni, add oda a jelenlétedet!

Láthatod magad körül a szenvedést, a gondokat, az embereket a problémáikkal. Próbálj meg mellettük lenni, kitartani, miközben tisztul a saját motivációd.

A következő időszakban légy figyelmesebb a körülötted lévők iránt. Van-e valakinek szüksége arra, hogy meghallgasd? Próbálj meg ott lenni vele, még akkor is, ha nagyon nehéz.

Fizikai felkészüléshez ajánlott terv:

szeptember 5.  (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 6. (kedd): 4–5 km futás
szeptember 7. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 8. (csütörtök): 3–4 km futás
szeptember 9. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 10. (szombat) vagy szeptember 11. (vasárnap): 8 km futás
szeptember 12. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 13. (kedd): 4–5 km futás
szeptember 14. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 15. (csütörtök): 3–4 km futás
szeptember 16. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 17. (szombat) vagy szeptember 18. (vasárnap): 9 km futás

Azokon a napokon, amikor nincs futás, és van rá lehetőség, érdemes a futásokat úszással, biciklizéssel, gyaloglással, esetleg erősítő (törzsizmok!) edzéssel kiegészíteni.


IV. Jezsuita futás – 4. hét: Krisztussal a feltámadásban

Felkészülésünk negyedik két hetével már egyre közeledik találkozásunk ideje.

Ebben az időszakban a feltámadt Krisztust szemléljük, aki bár sokszor megfoghatatlanul, de jelen van életünkben. Ez az idő alkalmas arra, hogy figyelmesebbek legyünk az életnek, a feltámadásnak a jeleire. Hozzátehetjük a saját részünket ahhoz, ahogy a lelkigyakorlatokban hív minket Ignác: hogy a szeretet cselekedetekben nyilvánuljon meg inkább, és ne csupán szavakban.

Tudok-e valamit tenni ma a feltámadt Krisztussal?

A fizikai felkészüléshez ajánlott terv:

szeptember 19.  (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 20.  (kedd): 4–5 km futás
szeptember 21. (szerda): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 22. (csütörtök): 3–4 km futás
szeptember 23. (péntek): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 24. (szombat) vagy szeptember 25. (vasárnap): 10 km futás
szeptember 26. (hétfő): opcionális mozgás vagy pihenőnap
szeptember 27. (kedd): 3–4 km futás
szeptember 28. (szerda): pihenőnap
szeptember 29. (csütörtök): 3–4 km futás
szeptember 30. (péntek): pihenőnap
október 1. (szombat): Jezsuita futás!

 

Aki hetente háromszor tud futni, az a tól–ignál az alacsonyabb értéket vegye alapul, aki csak kétszer, annak ajánlott a hosszabb, hogy kb. meglegyen a heti össztáv is.

 

Frissítve: 2022. szeptember 16.