Magyar titkár a Jezsuita Öregdiákok Európai Szövetségének élén

Szeptember utolsó hétvégéjén Bécsben tartották a Jezsuita Öregdiákok Európai Szövetségének (ECJA) félévente megrendezett gyűlését. Újra találkoztak a különböző nemzeti szövetségek képviselői, megvitatták közös ügyeiket, valamint elmerültek a császárváros gasztronómiai és kulturális különlegességeiben. A szervezet elnökségébe ezúttal a miskolci Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda öregdiákja is bekerült. Prajczer Petra beszámolója.

Négyfős magyar csapatunkban ketten – Novella Boglárka és Jaszik Zsófia – a miskolci Jezsut, ketten pedig – Solymoskövi Luca és én – a budapesti Szent Ignác Jezsuita Szakkollégiumot képviseltük. Pénteken munka után vonatra szálltunk, és este már a bécsi vár szívében, az Altkalksburger Kollegium klubhelységében találkoztunk rég látott és új ismerősökkel. Házigazdáink lelkesen meséltek az osztrák jezsuita intézményekről és a klubban megélt alumni élményeikről.

Másnap reggel egy jezsuita atya látogatott el hozzánk, akivel közösen imádkoztunk, majd a Miatyánkról vezetett egy elmélkedést. Nemzetközi szervezetünk sokszínű, vannak fiatalabb és idősebb képviselők, más-más kihívásokkal nézünk szembe saját közösségeinkben; viszont a spiritualitás összeköt bennünket. Ezért jó erről a közös alapról, jezsuita lelkiséggel kezdeni a napot.

Rövidesen munkába fogtunk, hiszen a szövetségnek számos rendelkezést kellett megvitatnia, majd rögzítenie szabályzatában. Gyors ebédszünet után a Kunsthistorisches Museum felé vettük az irányt, ahol egyórás vezetésen számos jezsuitákkal kapcsolatos festményt tekintettünk meg. Izgalmas volt a múzeum gazdag kínálatából ezt a pár kiválasztott képet megnézni, és meghallgatni a hozzájuk kapcsolódó történeteket, értelmezési kereteket.

A közös kulturális élmény után megválasztottuk a szervezet elnökségét, illetve megköszöntük az eddigi tisztviselők szolgálatát. Nagy örömünkre magyar érintettség is van: Novella Boglárka, a miskolci jezsuita gimnázium öregdiákja lett a szervezet titkára.

Ezután röviden minden nemzeti szövetség beszámolt az elmúlt félév újdonságairól, eseményeiről. Este egy litván alumni testvérpár adott koncertet nekünk, majd közös vacsorával és borozással fordultunk át az új napba. A találkozó kötetlenebb beszélgetésekkel telt az este folyamán.

A vasárnap reggeli megbeszélések után egy igazán különleges szentmisén vettünk részt. A bécsi barokk jezsuita templomban a templom saját, nívós kórusa szoltált. A Chorvereinigung St. Augistin előadásában Joseph Haydn Harmoniemesse című darabja ezúttal nem a koncertteremben szólalt meg, hanem a mise állandó részeit adták a tételek. Ünnepélyes hangulatban zártuk a hétvégét, búcsúztunk el egymástól az egykori jezsuita egyetem udvarán.

Frissítve: 2022. október 14.