Sajgó Szabolcs SJ a Párbeszéd Háza köz- és jószolgálati kampányáról

Az utóbbi napokban Budapest számos pontján föltűnt egy plakát a következő szöveggel: „Mondtam ma már? Szeretlek.” Alatta a jezsuiták Párbeszéd Házának logója és a rend neve szerepel. Az alábbiakban Sajgó Szabolcs SJ igazgató a Párbeszéd Háza köz- és jószolgálati kampányának  hátteréről és céljáról fogalmazza meg gondolatait.

Jézus üzenete minden embernek ajtót, ablakot nyit a teljesebb életre. Mindenkit hív a nagyobb jóra életállapotától, világnézetétől függetlenül. Csak ez a nagyobb szeretet képes gyógyítani és növekedésre sarkallni.

Hitünk kincseit azoknak kell kínálni, akik nem vagy nem jól ismerik, és úgy kell kínálni, hogy el is jusson hozzájuk. Ezt kéri maga Jézus valamennyi követőjétől.

Ez a köztéri plakát képes lehet megszólítani mindenkit, akár hisz, akár nem.

Isten a gyermekévé, Jézus a testvérévé teszi az embert, nem a szolgájává. Abból ismerhetjük föl, hogy az örömhírt Jézus szándéka szerint adtuk-e át, hogy elfogadója növekszik-e szabadságában.

A busz-, a villamos-, a metrómegálló, a bevásárlóközpont hétköznapi életünk tere.

Ami fontos, arra nemcsak a templomban van szükségünk.

Vannak szavak, amelyeknek gyógyító erejük van. A szeretet szavai és tettei ilyenek. Gyógyítanak – ezt már a tudomány is kimutatta –, erősítik immunrendszerünket. Szemben a félelemmel, amely gyengíti azt. Gyógyítsuk önmagunkat és másokat szeretettel.

Ennek a közszolgálati kampánynak az ötletadó pár szava egymástól függetlenül többek számára hosszú évek, évtizedek óta a családi, intim párbeszéd része, fontos és „szent játék”. Hasonló címmel pár éve könyv is megjelent már, de a kampány terve ettől függetlenül született meg.

Meskó Zsolt kreatív ötletét a plakátra örömmel fogadtam. A grafikus Kamarás Ágnes, médiatámogató –aki nélkül nem valósulhatott volna meg ez az ötlet – a JCDecaux. A Citylight-plakátból 100 db készült.

További információk, kérdések: .

Frissítve: 2020. október 28.